O blogue Arabic Literature (in English), do escritor e crítico M. Lynx Qualey, publicou com ocasiom do dia do livro deste ano a lista dos 100 melhores livros em língua árabe segundo a Uniom de Escritores Árabes.

Infelizmente, som escassíssimas as obras que podemos ler traduzidas na nossa língua. Mesmo Naguib Mahfuz, prémio Nobel de Literatura de 1988, cuja Trilogia do Cairo encabeça a lista, nom tem nengumha traduçom galega. Contodo, podemos encontrar facilmente pola internet os exemplares da traduçom portuguesa editada pola Civilização entre 2007 e 2008 dos três romances que conformam a trilogia.

Dos primeiros 10 livros da lista, seria essa Trilogia do Cairo a única obra traduzida à nossa língua, pois as restantes 9 permanecem inéditas.

O Observatório da imprensa publica hoje o artigo Crítico é atacado depois de morto, no qual Deonísio da Silva contesta o que Flora Süssekind publicou sábado passado no Prosa e Verso. O escritor e colunista do jornal Primeira Página nom debate sobre os diferentes métodos de crítica, mas defende a figura e a obra de Wilson Martins e recorda que a professora Süssekind guardou silêncio, em vida de Wilson Martins, sobre tam crítica avaliaçom da sua obra.

No artigo lamenta a perda de espaço da crítica nos jornais e suplementos culturais, confluindo assi co texto de Süssekind, e reflexiona sobre o papel da crítica e o ensino da literatura:

já não somos poucos os que achamos que é urgente uma revisão em nosso cânone literário, que consagra tantas mediocridades.

Eis os ganhadores da vigéssima quinta ediçom do Prémio Lousada Diéguez:

- Criaçom Literária: A praia dos afogados de Domingo Villar (Galaxia, 2009), do qual o júri destacou «a sua excelente construçom narrativa, que desenvolve umha trama cheia de ritmo que atrapa o lector, assi como a solidez das personages, em particular do inspector Leo Caldas». Também foi salientada «a grande capacidade do autor para atrair novos públicos à literatura em galego».

- Investigaçom e ensaio: Os instrumentos musicais na tradición galega, de Pablo Carpintero Arias (Difusora, 2009), considerado um «contributo singular para salvaguardar o nosso património material e imaterial».

Nom encontramos, nas informações publicadas até hoje, os nomes dos integrantes do júri, que estivo presidido polo presidente da Cámara Municipal de Boborás, Cripriano Caamaño, segundo informou La Región.

Umha consulta realizada a cerca de 900 profissionais das tecnologias sobre a internet em 2020 incluiu algumha pergunta sobre o seu impacto na escrita e na leitura. A maioria das respostas, 65% segundo a notícia publicada no Scientific American Brasil, considerárom que a qualidade da escrita e a leitura melhorarám já que o uso das novas tecnologias e da internet estariam a incentivar as pessoas a ler e a escrever mais...

fazendo com que os usuários possam, gradualmente, começar a criticar hábitos da utilização da “má linguagem”, melhorando os hábitos lingüísticos da sociedade.




Crítica literária na imprensa

Galiza:
Faro da Cultura (suplemento cultural do jornal Faro de Vigo)
Revista das Letras (suplemento cultural do jornal Galicia Hoxe)

Portugal:
Ípsilon (crítica literária do jornal Público, feed nom oficial)
Escolhas Expresso (do suplemento Actual, do semanário Expresso)
Time Out Lisboa (feed nom oficial)

Brasil:
Prosa & Verso (do jornal O Globo)
Ideias & Livros (do Jornal do Brasil)







Blogues de críticos

Galiza:
Bouvard e Pécuchet (de Manuel Rodríguez Alonso)
Caderno da Crítica (de Ramón Nicolás)
Criticalia (de Armando Requeixo)
Ferradura en tránsito (de Xosé Manuel Eyré)
Nove Noites (de Francisco Martínez Bouzas)
O levantador de minas (blogue colectivo com secçom de Alfredo Ferreiro)


Portugal:
Bibliotecário de Babel (de José Mário Silva)
Cadeirão Voltaire (de Sara Figueiredo Costa)






Blogues de escritores

Galiza:
Alcalá, Xavier: http://xavieralcala.org/
Calveiro, Marcos S.: Alfaias
Castro, Francisco: A canción do náufrago
Dacosta, Marta: Acuática
Rivas, Manuel: O máis estraño
Toro, Suso de: Suso DE Toro - blog?


Portugal:
Tordo, João: João Tordo. Blog de um escritor português




Outros blogues sobre literatura e crítica literária

Galiza:
Brétemas (do director geral de Edicións Xerais, Manuel Bragado)
Fervenzas Literarias
Poesia Galega
Secçom de Crítica Literária da Associaçom de Escritores em Língua Galega (AELG)



(actualizado em 25-02-2011)

O suplemento literário "Prosa e Verso" do jornal brasileiro O Globo publica hoje umha corajosa e estimulante reflexom sobre o estado actual da crítica literária brasileira, que sob o título A crítica literária como papel de bala assina a professora e crítica Flora Süssekind.


Partindo das reacções de "ressentimento nostálgico e certo proselitismo agressivamente conservador" que dominárom nas notas necrológicas publicadas com ocasiom da morte, a finais do passado mês de Janeiro, do crítico literário Wilson Martins, denuncia a "perda de lugar social da crítica", reduzida a um complemento das estratégias de mercado:

Fabricam-se nomes e títulos vendáveis, vende-se, sobretudo o nome das editoras, e sua capacidade de descobrir "novos talentos" semestralmente, ao sabor das feiras literárias. E, nesse sentido, formas dissentâneas de percepção, como a crítica, se mostram particularmente incômodas.

Centrando-se a seguir na análise de três obituários e da valorizaçom neles feita da obra crítica de Wilson Martins, afirma:
E é como volta a um jogo entre iguais, a um território mais restrito, homogêneo e regulado, de relevância previamente estabelecida, como volta às Belas Letras que se pode compreender a virulenta ressurreição de Wilson Martins, o desejo de Sérgio Rodrigues de um campo puro do literário, a ideia de uma amostragem irrestrita como a de Miguel Sanches Neto (pois previamente demarcada por gêneros, dicções, territorializações diversas), o sonho com um tempo em que "a literatura e o crítico não pareciam ter que sair de cena", para voltar ao texto melancólico e, a meu ver, equivocado, de Pécora.

E finaliza com a demanda dumha crítica literária adaptada aos tempos actuais.

Neste dia do livro de 2010, começamos com esta declaraçom inicial o labor de Fortuna Crítica, um blogue galego de crítica de literatura.

Tentaremos prestar atençom à actualidade literária galega e do mundo de expressom galego-portuguesa, nomeadamente Portugal e o Brasil, bem como o panorama da literatura internacional, mas também atender ao estudo e divulgaçom de obras clássicas.

Atenderemos também à situaçom e evoluçom da própria crítica literária, nomeadamente no nosso país e nos países do nosso ámbito cultural galego-português.

Mensagens mais recentes Página inicial

 










Blogger Template by Blogcrowds.